El Yapımı Süslü Dekoratif Mercan
Resimdeki muhteşem dekor denizden çıkan orijinal bir bitki değil ve fabrika üretimi de değil. Tamamen el yapımı dekor olarak gözleri büyülüyor değil mi? Kolayca temin edebileceğimiz malzemeler ve el emeği göz nuru ile böylesine şık bir dekor eşyasına sahip olabilir ve sevdiklerimize hediye edebiliriz. Masaları, vitrinleri ve sehpaları süsleyebilecek mercan dekoru ile içinde bulunduğunuz mekanlara çok zevkli dokunuşlar katabileceksiniz. Hem de sadece tek ihtiyacınız olacak malzemeler silikon tabancası, alüminyum tel, ahşap blok (veya zemin için farklı alternatif de olabilir) ve el işi boyalarıdır. Özellikle doğayı seven ve çevresinde organik malzemelerin bulunmasından zevk alan herkesin bu dekoru seveceğini düşünüyoruz. Bu sebeple de az laf çok iş diyerek, malzeme listesi ve nasıl yapılır bölümüze gidiyoruz. 

Mercan Dekor Yapımı İçin Gerekli Malzemeler

el yapımı resif
1. Silikon tabancası ve silikon,
2. 4mm’lik alüminyum tel (isteğe göre daha kalın veya daha incede kullanılabilir.)
3. Telleri kesebilmek için pense (tel kesme makaslarından herhangi biri)
4. Akrilik boyalar (renkleri mercan ve zemin bloğu boyamak için isteğe göre belirlenebilir.)
5. Orta kalınlıkta boya fırçası
6. Taban için istenen boyutta ve şekilde ahşap blok (bu projede yaklaşık 9 cm’lik küp ahşap kullanılmıştır.)
7. Parşömen kağıdı (veya yüzeye yapışmayan herhangi bir kağıt da olabilir)

Mercan Dekor Yapımındaki İşlem Adımları


1. Alüminyum tellerimizi kesiyoruz.
el yapımı dekoratif süs
El Yapımı Süslü Dekoratif Mercan
Farklı uzunluklarda 9 adet alüminyum tel kesiyoruz. Bu projede 23 cm ile 56 cm arasında kesilmişlerdir. (Farklı uzunluklarda oluşunu 3.adımda daha net görebilirsiniz). Ve elde ettiğimiz 9 farklı boydaki tein her birini V şeklinde büküyoruz. 

2. Telleri silikonluyoruz.
el yapımı mercan
El Yapımı Süslü Dekoratif Mercan
Her teli sırası ile kıvırdığımız noktalardan sıkıca tutuyoruz. Tuttuğumuz köşe haricindeki her yerini sıcak silikon tabancasını kullanarak silikonluyoruz. Bir müddet elimizde silikonun kurumasını bekliyoruz ve ardından diğer teli silikonlamaya başlıyoruz. 
evde dekoratif süs yapımı
El Yapımı Süslü Dekoratif Mercan
Dekorumuz hazır olduğunda daha doğal görünüm elde etmek için silikonlama işlemimizde düzensiz olarak engebeli bir silikonlu yüzey oluşumunu sağlıyoruz. 9 adet alüminyum telimiz için de ayını işlemi sürdürüyoruz. 

3. Silikonlu tellerimizi boyuyoruz.
El Yapımı Süslü Dekoratif Mercan
El Yapımı Süslü Dekoratif Mercan
Seçtiğimiz renkteki akrilik boya ile kurumuş olan silikonlu telleri boyama işlemine geçiyoruz. Biz doğal mercan rengini yakalayabilmek için iki farklı rengin karışımını kullandık. Karar tamamen sizin zevkinize bağlı. 
El Yapımı Süslü Dekoratif Mercan
El Yapımı Süslü Dekoratif Mercan
Boyunca boyanmış olan teller 4-5 saat ve hatta mümkünse bir gece boyunca kurumaya bırakılır. Biz kuruması için bildiğiniz çamaşır kurutma askılarını kullandık. Sizler de bu yöntemi deneyebilirsiniz. 

İşte farklı boylarda kesip silikonlayıp boyadığımız ve ardından da kuruttuğumuz 9 telin son hali.
Adım Adım dekoratif kitaplık süsü yapımı
El Yapımı Süslü Dekoratif Mercan
4. Tüm telleri bir araya topluyoruz.
Adım Adım dekoratif kitaplık süsü yapımı
El Yapımı Süslü Dekoratif Mercan
3 adet teli ayrı ayrı sivri bölümlerinden bir araya getiriyoruz. Yani 3’erli guruplar halinde telleri bir araya getireceğiz.
Adım Adım dekoratif kitaplık süsü yapımı
El Yapımı Süslü Dekoratif Mercan
Her 3 adet tel için yaklaşık 30 cm uzunluğunda bir tel kesmemiz gerekecek. 3 adet telin birleşim noktasından yani silikonsuz ve boyasız olan birleşim noktasından 30 cm’lik telimizin ortası denk gelecek şekilde, 4-5 tur dolayarak sabitlenmesini sağlıyoruz. 
Adım Adım dekoratif kitaplık süsü yapımı
El Yapımı Süslü Dekoratif Mercan
30 cm’lik telimiz dışında kalan uçlarını bir kerpeten ya da pense yardımı ile döndürerek tek bir tel görünümüne getiriyoruz.
Adım Adım dekoratif kitaplık süsü yapımı
El Yapımı Süslü Dekoratif Mercan
Döndürerek tek bir tel görünümüne getirdiğimiz bu teli, kıvırarak başlangıç noktasına sabitliyoruz. Böylece bu halkalar bitkimizin kök görünümünü sağlayacaklar.
Adım Adım dekoratif kitaplık süsü yapımı
El Yapımı Süslü Dekoratif Mercan
3 tel için yapmış olduğumuz bu işlemlerin tamamını diğer kalan 6 tel için de (3’erli olarak) yapıyoruz. 
Adım Adım dekoratif kitaplık süsü yapımı
El Yapımı Süslü Dekoratif Mercan
5. Silikon kullanarak mercanlarımızın tabanını oluşturuyoruz.
Adım Adım dekoratif kitaplık süsü yapımı
El Yapımı Süslü Dekoratif Mercan
Her üç gurup teli de bir araya getirerek köşelerinden silikonlayacağız. Ortada oluşacak olan silikonlu bölge aynı zamanda bitkinin kökünü oluşturacak. Bu işlem sırasında özellikle silikonun üzerine yapışmayacak olan bir yüzey kullanmanız gerekecek. Bizler parşömen kağıdını tercih ettik. Ancak parşömen kağıdının yanı sıra pürüzsüz bir cam parçası, metal bir levha veya her evde kolayca bulunabilecek olan alüminyum folyo bile kullanılabilir. Burada önemli olan kullanacağımız silikon ile birleşmeyerek ayrı kalabilmesi. 

3 öbek tel gurubu köklerinden bir araya getirilerek bol miktarda silikon uygulaması yapılır. Silikonun bol tutulması kök kısmının daha sağlam olmasını ve dekorun daha dik görünümünü sağlayacaktır. Ayrıca yapışmaz yüzeyin düz olması sebebi ile de mercan dekorumuzun dik duruş sorunu tamamen ortadan kalkmış olacaktır. Önce iki tel gurubunu resimdeki gibi bir araya getirmekle başlıyoruz ve ardından üçüncüsünü de buraya dahil ediyoruz.

Aynı zamanda sürekli ve bol miktarda silikon tabancası ile silikon takviyesi yapıyoruz. Silikonun dışında kalan veya en ufak bir sarsıntı sonucu dışarıya çıkabilecek bir tel kalmayana kadar silikonlama çalışmamızı sürdürüyoruz. Bu işlemdeki amacın, yapay mercanların sağlam bir temele sahip olması ile birlikte sarsılmadan sağlam bir duruş sergileyebilmeleri olduğunu unutmayalım. Artık amacımızı sağladığımıza eminsek, silikonlarımızın kuruması için bekleyebiliriz.
Adım Adım dekoratif kitaplık süsü yapımı
El Yapımı Süslü Dekoratif Mercan
İşte yapışmaz yüzeyin önemine geldik. Silikon iyice kuruduğunda yapay mercanımızı yüzeyden kaldırıyoruz. Yapışmaz yüzey kullanmamız sebebi ile hem dümdüz bir zemin elde ettik hem de parçalanma sorunu yaşamadık. 

6. Açıkta kalan silikonları da boyuyoruz.
Adım Adım dekoratif kitaplık süsü yapımı
El Yapımı Süslü Dekoratif Mercan
Tüm parçaları bir araya getirmek için oluşturduğumuz kök bölümü hala silikon görünümünde. Şimdi sıra geldi bu bölümünde boyanarak bir bütünlüğün yakalanmasına. Boyadıktan sonra boyanın kuruması için yine bir müddet bekliyoruz. 

7. Ahşap bloğu renklendiriyoruz.
Adım Adım dekoratif kitaplık süsü yapımı
El Yapımı Süslü Dekoratif Mercan
Ahşam bloğun ahşap görünümünü kapamak için istediğimiz bir renk ile boyamaya başlıyoruz. Bizler zıt renk uyumu elde edip, mercanların canlılığını ön plana çıkarabilmek için siyah renk tercih ettik. Tabi ki renk sizin seçiminiz. Boyama işlemi bittikten sonra yine boyanın yüzeyde kurumasını bekliyoruz. 
Adım Adım dekoratif kitaplık süsü yapımı
El Yapımı Süslü Dekoratif Mercan
NOT: Ahşap desenden memnun olanlar, doğallıktan yana olanlar alt zeminde kullanılacak olan ahşap bloğu boyamadan, doğal hali ile de kullanabilirler. 

8. Mercan ile tabanını birleştiriyoruz.
Adım Adım dekoratif kitaplık süsü yapımı
El Yapımı Süslü Dekoratif Mercan
Yapay mercan dekoru neredeyse hazır. Mercanların altını silikonlayarak ahşap bloğumuza sabitliyoruz. Burada silikon kullanımında dikkat etmeniz gerekli. Ne dışarıya taşacak kadar çok ne de mercanlar yüzeye yapışıp sağlam duruş sergilemeyecek kadar az olmalıdır. Optimum miktarda silikon ile sabitleme işlemimizi tamamlıyoruz. 

9. Mercan dekorumuzu istediğimiz forma getiriyoruz.

Mercan dekorumuzun ana malzemesinin teller olması sebebi ile bükülebilme ve şekil verebilme özelliğine sahip. İstediğiniz gibi (tabi çok da fazla zorlamadan) şekiller almasını sağlayabilirsiniz. 

İşte Sonuç:
Adım Adım dekoratif kitaplık süsü yapımı
El Yapımı Süslü Dekoratif Mercan
Paylaş :

hediyegurmesi

Yorum Yazmak İster misin?:

0 İlk Yorumu Sen Yaz